Chillen met je billen op de Thaise eilanden - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Esther en Julia - WaarBenJij.nu Chillen met je billen op de Thaise eilanden - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Esther en Julia - WaarBenJij.nu

Chillen met je billen op de Thaise eilanden

Door: Julia

Blijf op de hoogte en volg Esther en Julia

10 November 2016 | Thailand, Koh Tao

Op 2 november verlaten we het prachtige Laos. We nemen een tuktuk voor €2,- (voor een uur) naar de grens en lopen letterlijk de grens Laos-Thailand over. Bij de grens nemen we een gedeelde minivan naar Ubon ratacha... (en nog een paar letters, kortom onmogelijk om op te schrijven). We drinken wat bij een leuk cafeetje, want we moeten wachten op onze vlucht om 19.50 uur.

Eenmaal op het vliegveld willen we door de douane. Ik moet mijn paspoort als eerst laten zien. Precies op dat moment klinkt er keiharde treurige muziek. De mevrouw van de douane staat ineens (samen met alle andere Thaise mensen) stokstijf met mijn paspoort nog in haar handen. Ik snap niet wat er gebeurt (blijkbaar was het voor de overleden koning) en kijk naar Esther die achter mij staat. We schieten bijna in de lach. 's Avonds laat komen we aan in Bangkok waar Vera (een studievriendin uit Nijmegen) vol smart zit te wachten op ons. We kletsen wat bij onder het genot van een drankje en duiken daarna ons bedje in. Heel Thailand reizen we met z'n 3en en dan vliegt Vera weer naar huis.

De volgende dag bezoeken we het Grand Palace in Bangkok. We zijn nog niet halverwege en zien hordes mensen in het zwart (sommige houden een foto van de Koning vast) richting het paleis lopen om de laatste eer te bewijzen aan de overleden koning. Ook wordt er streng gecontroleerd, iedereen moet zich identificeren (gelukkig hebben we allemaal ons paspoort bij ons).
Om 18 u worden we opgehaald met de bus om richting de zuidelijke eilanden van Thailand te reizen. Halverwege komen we terecht in overstromingen; vele winkels en de straten zijn ondergelopen. We rijden rustig door tientallen centimeters water. De mevrouw van het reisbureau had gezegd dat de bus tussen 5 en 6 u 's ochtends zou aankomen zodat de boot van 7 u zou aansluiten. Om 02.15 uur wordt er ineens: 'Koh Tao, Koh Tao, Koh Tao!!!' geroepen. We zijn blijkbaar al bij de pier waar de eerste boot pas om 7 u vertrekt. Er zit niks anders op dan buiten op de houten bankjes liggend op de backpacks te slapen. Om 7 u stappen we nietsvermoedend op de boot. Niet wetende dat de reis 2x zo lang gaat duren en dat de golven zo hoog zijn dat het niet mogelijk is om je hier niet ziek van de voelen. Na 3,5 u komen we bleekjes aan op het prachtige eiland Koh Tao.

Op Koh Tao genieten we 3 daagjes van de heerlijke stranden, onze heerlijke bungalow met zwembad en onze snorkeltour (waar we heel veel mooie vissen en ik zelfs een baby haai zie).

We reizen met de snelle boot (duizend keer comfortabeler dan de langzame ferry) naar Koh Phangan, ook een prachtig Thais eiland waar we 2 dagen genieten.

Hierna is het tijd voor wat wat meer actie: de jungle!

• 11 November 2016 - 21:00

Ton:

Wederom een leuk verslag _ lach niet te hard vanwege koning's dood - maar geniet van het mooie eiland.