Eerste berichtje vanuit het chaotische Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Esther en Julia - WaarBenJij.nu Eerste berichtje vanuit het chaotische Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Esther en Julia - WaarBenJij.nu

Eerste berichtje vanuit het chaotische Bangkok

Door: Julia

Blijf op de hoogte en volg Esther en Julia

16 Oktober 2016 | Thailand, Bangkok

Na maanden van voorbereiding is het dan eindelijk zover: ik ga samen met mijn lieve studie vriendinnetje Esther 10 weken backpacken in Azië.

Natuurlijk hebben wij onze vertrekdatum weer top gepland, maar niet heus.... De koning van Thailand (na 70 jaar aan de macht te hebben gezeten) is overleden.
In de media wordt geschreven dat er 30 dagen van nationale rouw is afgekondigd en dat veel dicht is. Wij gaan het meemaken.

Na wat traantjes op Schiphol stappen Esther en ik het vliegtuig in. Na wat vertraging stijgen we op; nu gaat de reis echt beginnen! In het vliegtuig hebben we het iets minder getroffen: we zitten naast een ontzettende kletsmajoor. Hebben wij weer.... Esther en ik sluiten maar snel de ogen, want dan houd die man tenminste zijn mond. Esther en ik liggen lekker te slapen totdat we ineens geschreeuw horen: ho, ho, ho, erbij blijven!! Wij schrikken wakker en zien naast ons in het gangpad een vrouw languit op de grond liggen, ze is niet goed geworden. Als artsen in spé hoeven wij gelukkig niks te doen, de mevrouw wordt weer bij kennis gebracht door de stewardessen.

Om 14.00 uur lokale tijd zetten we voet op Thaise bodem. Na wat gestuntel bij de ticketautomaat nemen we het treintje naar de ons hotel. De eerste 2 nachten hebben we een lekker hotel met zwembad geboekt om even bij te komen van de reis. Na wat baantjes in en zwembad en een Westerse avondmaal (we hebben beloofd dat we morgen aan de Thaise curry gaan) stappen we het bed in.

Na een heerlijk ontbijt en wat uurtjes aan het zwembad vertrekken we naar een van de grootste markten ter wereld met 15.000 stalletjes en dagelijks 200.000 bezoekers: de Chatuchak Weekend Market. Esther en ik kijken onze ogen uit!

We merken weinig van het overlijden van de Koning, behalve dat iedereen in het zwart gekleed is, overal een altaar staat met een foto van de koning en dat het verkeer totaal vast staat.

'S avonds neem ik Esther als verrassing mee naar Cabbages & Condoms restaurant. De opbrengst gaat naar seksuele gezondheidszorg. We krijgen een condoom in plaats van een pepermuntje bij de rekening. We drinken een biertje en cocktail en duiken ons heerlijke bedje weer in. Morgen begint ons volgende avontuur: Laos, here we come!

• 16 Oktober 2016 - 19:45

Ton:

Leuk en intéressant verslag. Blijf jullie volgen.

Gr Ton

• 16 Oktober 2016 - 22:36

Yalda:

Aahh goed dat jullie veilig zijn aangekomen!! Ontzettend benieuwd naar alle verhalen ^^