Van de cocktailcruise naar cruisen op de fiets - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Esther en Julia - WaarBenJij.nu Van de cocktailcruise naar cruisen op de fiets - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Esther en Julia - WaarBenJij.nu

Van de cocktailcruise naar cruisen op de fiets

Door: Julia

Blijf op de hoogte en volg Esther en Julia

13 December 2016 | Vietnam, Hanoi

Na een heerlijk nachtje in Hanoi vertrekken we naar Halong Bay. We hebben de 2 daagse Cocktailcruise geboekt met een overnachting op het privé eiland Cat Ong. We worden met een speedboat naar de cruiseboat gebracht. We hebben een erg gezellige groep met ook veel Nederlanders en onze gids is echt geweldig!! Met de nodige humor krijgen we uitleg over de route die we af gaan leggen in Halong Bay en krijgen we Vietnamese les. Op de boot krijgen we lunch en daarna gaat iedereen chillen op het dek met lounge-banken onder het genot van een welcome cocktail. Helaas is het niet zo mooi weer en valt Halong Bay daardoor een beetje tegen. Ondanks dit vermaken bij ons prima met cocktails, oreo's en gezellige mensen. We maken een stop om te kayakken bij een prachtig stukje Halong Bay en verderop mogen we zwemmen (nadat we van de boot zijn afgesprongen). Na 6 uur varen komen we aan op het prachtige eiland Cat Ong. We krijgen een heerlijk Seafood BBQ Dinner. Hierna is het tijd voor drankspelletjes en een kampvuur op het strand. We duiken wat later dan normaal ons bed in op de slaapzaal die we delen met bijna de hele groep.

Na een kort nachtje krijgen we een heerlijk ontbijtje voorgeschoteld. Daarna is het tijd voor een korte wandeltocht naar de top van het Cat Ong eiland. Na onze Sapa trekking is dit een eitje voor ons! Na de lunch is het helaas tijd om dit prachtige eiland te verlaten. We reizen 's middags via Hanoi naar Tam Coc waar we 's avonds om 22 uur aankomen in ons fijne hotelletje.

De volgende ochtend worden we wakker met uitzicht op de prachtige karstbergen. We fietsen met de (gratis) fietsen van het hotel naar de Bich Dong Pagode. De weg er naartoe is zo mooi dat we genoeg stops onderweg maken voor wat fotootjes. Na tientallen tredes komen we aan bij de pagode die niet heel veel voorstelt, maar het gangetje door een grot naar de andere kant is wel heel vet! Op de weg naar beneden komen we 3 bekenden tegen van de Halong Bay groep. We bezoeken met z'n 5en naar de Bird Valley. Het wordt al bijna donker, maar de omgeving is prachtig en we bezoeken de erg spectaculair verlichte zeemeermingrot. We zwaaien de 3 jongens uit en wachten op de bus waar Myrthe en Pascal (onze studiegenoten) inzitten.

De volgende ochtend maken we een boottochtje van 1,5 uur langs de prachtige rotspartijen en de groene omgeving. Hierna fietsen we opnieuw naar de Bird Valley waar we lopen over paadjes, bamboo bruggetjes en bezoeken we een tuin waar honderden witte vogels zitten. Dan zit Tam Coc er helaas alweer op. 's Avonds nemen we de nachtbus naar Phong Nha: een stad die bekend staat om de prachtige grotten.