Jungle meisjes - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Esther en Julia - WaarBenJij.nu Jungle meisjes - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Esther en Julia - WaarBenJij.nu

Jungle meisjes

Door: Julia

Blijf op de hoogte en volg Esther en Julia

03 December 2016 | Thailand, Bangkok

Bij het treinstation van Pak Chong worden we opgewacht door een super enthousiaste mevrouw die ons naar de bungalows brengt. We hebben 2 nachten en 1 volle dag jungle trekking geboekt in het Khao Yai National Park. Dit park staat er bekend om veel wildlife te kunnen spotten en met veel geluk wilde olifanten te bewonderen. We rusten uit van de nachttrein en de station-slaapsessie, zodat we fit zijn voor het volle programma de volgende dag.

Om half 7 wordt het ontbijt geserveerd en daarna stappen we de tuk tuk in met 6 andere Nederlands (een familie met aanhang van de dochter en zoon). Ineens vraagt Esther: 'ken ik jullie niet ergens van?' En ja hoor, de wereld is zo groot nog niet. Via een vriendin van Esther kent ze de hele familie. We rijden eerst naar een viewpoint op 1300 m waar we met een verrekijker prachtige neushoornvogels en gibbons spotten. Ook krijgen we zogenaamde 'bloedzuiger-sokken' aangereikt, zodat de bloedzuigers niet meteen de kans hebben om je te bijten en zich vol te zuigen met bloed. Natuurlijk zorgen deze sokken ook voor de finishing touch van onze outfit. Onze volgende stop is bij een museum over het natuurgebied. Ook buiten valt er genoeg te beleven; onze gids laat ons een varaan (soort krokodil) en een felgroene slang zien. Gelukkig hebben we onze sokken al aan, want bij de andere groep kruipen de bloedzuigers al omhoog. Als ik naar de toilet loop, zie ik overal Makaken (apen) lopen en omhoog klimmen. We rijden een stukje verder en beginnen onze jungletour. Er is een toeristisch pad van 3 km, maar de gids wil ook graag wat dieper de jungle in over het niet toeristische pad. Onderweg hebben we ontzettend veel geluk, want zien echt tientallen gibbons en een zeldzame vogel; de 'kingfisher'. Met een voldaan gevoel en wat moeheid in de beentjes gaan we weer zitten in de tuk tuk. Wij denken dat we genoeg geklommen en gelopen hebben voor vandaag, maar helaas moeten we onze spieren ook nog even gebruiken bij de 2 prachtige watervallen die we bezoeken. Bij 1 waterval is ooit een film met Leonardi di Caprio opgenomen en ze stonden nu ook volop een (Thaise) film te draaien. Als we terugkeren van de tweede watervallen zegt de gids dat hij net gebeld is, omdat er een wilde olifant is gespot. We springen allemaal snel in de tuk tuk en rijden met een noodgang richting die plek. En ja hoor! Alsof we nog niet genoeg geluk hadden met alle dieren die we vandaag hebben gezien, staat daar ineens een super grote olifant. Wat een prachtig gezicht om zo'n enorm dier alle bomen die in de weg staan om te zien gooien. We krijgen de glimlach niet meer van ons gezicht.

De volgende dag reizen we weer naar de hoofdstad Bangkok waar we nog 1 activiteit op het programma hebben staan voordat we Vera uitzwaaien; de fietstour van Co van Kessel door Bangkok. De tour begint om 7 uur 's ochtends, dus we eten snel een ontbijt bij de supermarkt. De 5 uur durende fietstocht gaat dwars door Bangkok. Onderweg bezoeken we China Town, de grootste zittende Boeddha, de bloemenmarkt en fietsen we dwars door prachtige groene stukjes met smalle paadjes. Een stukje met een longtailboot door de grachten is ook inbegrepen. De tour eindigt bij een lokaal iemand waar we genieten van een heerlijke Thaise maaltijd.
'S Avonds is het dan helaas tijd om Vera uit te zwaaien op het vliegveld. Wij vervolgen onze reis met als bestemming Vietnam. Nieuw land, nieuwe avonturen!