Het gezellig Pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Esther en Julia - WaarBenJij.nu Het gezellig Pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Esther en Julia - WaarBenJij.nu

Het gezellig Pai

Door: Julia

Blijf op de hoogte en volg Esther en Julia

30 November 2016 | Thailand, Chiang Mai

Na de prima ritje komen we aan in het erg gezellige Pai. We voelen dat het hier meteen een stukje kouder is dan is de rest van Thailand. De trui gaat dan toch nog ergens van pas komen. We hebben voor 2 nachten geboekt bij een guesthouse net iets buiten de stad. We zijn ongeveer de enige gasten en krijgen de volle aandacht. Elke keer als we de kamer uitlopen komen ze met vier man sterk vragen of ze iets kunnen betekenen. Al heel snel krijgen we door dat ze ongeveer 10 woorden Engels spreken en dat de rest toch echt via de google translate gaat. En elke keer als de eigenaar niet snapt wat we bedoelen zegt hij: hello?! Voordat we ons bed induiken vragen ze of we een Thais ontbijt willen morgenochtend. Laten we dat maar niet doen haha. Gelukkig kunnen ze ook gewoon een eitje bakken in plaats van de Thaise soep maken.

De volgende dag laten we ons langs alle highlights van Pai rijden: de hot springs, een waterval, een dorpje, de Chinese Village, beklimmen we de trappen naar de witte Boeddha (jaja, we kweken heel wat spiertjes deze vakantie) en bezoeken we de Land Split (veroorzaakt door een aardbeving in 2008). Na een heerlijke shake en gebakje bezoeken we de Pai Canyon. Hier lopen we over iets te smalle paadjes langs de afgrond en bekijken de zonsondergang.

De tweede dag hebben we een relaxdagje. We genieten de hele dag van hot springs en zwembaden bij het Pai Hot Spring Resort.

De dag daarna verlaten we Pai en nemen de nachttrein. We hebben 2de klas met een ventilator geboekt. Van 16 tot 19 kun je genieten van de prachtige omgeving en daarna worden alle bankjes omgebouwd tot een bed en opgemaakt door het treinpersoneel. Vroeg in de ochtend (4 uur) komen we aan in Ayutthaya. Na wat uurtjes slaap op een stationsbankje bezoeken we de ruines van de voormalige hoofdstad van Thailand. Dezelfde dag reizen we door naar Khao Yai National Park voor 2 nachten jungle experience!