Jungle tour - Reisverslag uit Phi Phi-eilanden, Thailand van Esther en Julia - WaarBenJij.nu Jungle tour - Reisverslag uit Phi Phi-eilanden, Thailand van Esther en Julia - WaarBenJij.nu

Jungle tour

Door: Julia

Blijf op de hoogte en volg Esther en Julia

19 November 2016 | Thailand, Phi Phi-eilanden

De avond voordat de 2 daagse tour begint slapen we in een bungalow in de jungle met allemaal puppies. De volgende ochtend worden we opgehaald door Khao Sok Lake Tours (de reisorganisatie waar we de jungle tour hebben geboekt). We stappen in en iedereen begint Nederlands te praten, dit wordt zeker een gezellig Hollandse tour! We stappen met 13 man in de boot richting de floating bungalows (drijvende bungalows op het water midden in de jungle). Na een half uur liggen we ineens stil op het water. De motor is oververhit; er zit niks anders op dan te wachten op een andere boot. Helemaal geen straf, want we liggen stil in een blauwgroen meer omringd door prachtige rotspartijen. Na een uur varen komen we aan bij de floating bungalows. Er is geen enkele tourist of guesthouse te bekennen in de omgeving. De bungalows zijn erg basic, 2 matrasjes op de grond. De douche is buiten gebruik, want door de heftige regenval is de douche helemaal onder water gelopen. Ook zijn de toiletten alleen de bereiken via een smalle boomstam. We krijgen de full jungle experience!
12 Nederlanders, 1 Engels meisje en een gids beginnen aan de jungle tocht. In het begin doet iedereen zijn uiterste best om zijn schoenen schoon te houden. Als we een rivier naderen waar we allemaal tot borsthoogte doorheen moeten, bekommert niemand zich meer om zijn of haar schoenen. Vanaf dat moment stapt iedereen vol in de modderplassen en lopen we stukken door het water. Onderweg zien we een gele gibbon door de bomen slingeren, zien we watervallen en gaan we een grot in (wederom eerst een stuk door het water). We keren met een voldaan gevoel terug naar onze bungalows. 's Avonds staat de wildlife safari vanuit de boot op het programma. Helaas hebben we hier iets minder geluk, morgenochtend om 7 uur nog een poging. Na het eten horen we ineens een oerkreet van één van de gidsen. Hij heeft het voor elkaar gekregen om met een stok met pinnen een kreeftachtig beest te vangen. Vera wil wel even met dit gekke beest op de foto.

Om 6 uur worden we wakker na een nacht vol met oerwoudgeluiden en mensen die naast hun bungalow gingen plassen (ze durfde de boomstam naar de wc midden in de nacht zonder licht toch maar niet aan). Om 7 uur start de boot om opnieuw wildlife te spotten. Deze keer hebben we meer geluk: we zien apen (makaken en gibbons), een raar reptiel, toekans en andere vogels. Na de boottocht krijgen we heerlijke banana pancakes voorgeschoteld. Daarna varen we nog een stuk op het meer onderweg naar de ingang van een grot vol met vleermuizen. Op de terugweg zit er nog een prachtige zwarte aap in de bomen. We vertrekken met een voldaan gevoel met een minibus richting Krabi. Het is een minibus waar steeds mensen in en uitstappen gedurende de route. Ik lig inmiddels bijna de slapen op de doos die naast mij staat, totdat ik ineens geratel hoor. Ik kom snel overeind en zie vervolgens een oog van een haan door het luchtgaatje kijken. Mijn god, schrok me helemaal dood! We slapen de nacht in Krabi zodat we de volgende dag vroeg de boot naar Koh Phi Phi kunnen nemen.

Op het prachtige Koh Phi Phi hebben we vooral de tijd om lekker te genieten van de zon, zee en het strand. We huren de eerste dag een longtailboot voor een paar uur. We varen langs Monkey Beach (de naam zegt het al: een klein strandje vol met apen) en een aantal prachtige baaien waar we ook mogen snorkelen. Ineens schreeuwt Vera dat we onmiddellijk terug moeten komen. 'Er komt een tornado aan, dus we moeten zo snel mogelijk terug naar de pier'. Ik spring snel op de boot en we varen rechtstreeks terug naar de pier. Het duurt nog geen 5 minuten en het begint keihard te regenen, waaien en onweren. Als 3 verzopen katjes komen we veilig aan bij de pier. Erg fijn dat we een warme douche hebben. Verder genieten Vera en ik nog van een Thaise massage.
Heerlijke 3 dagen waren dit!
Op naar het noorden van Thailand!

• 20 November 2016 - 11:09

Ton:

Opnieuw een leuk verslag hoe het jullie vergaat daar in Thailand;